مشاوره مالیاتی

مشاور مالیاتی

یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای باید فراتر از تسلط بر متن صریح قوانین مالیات مستقیم و غیرمستقیم عمل کند. او باید به آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، آرای شوراها و همچنین تفسیر حقوقی این قوانین آگاه باشد.

از دیدگاه موسسه مالیاتی دادیس، نقش مشاوره مالیاتی تنها به ارائه مشاوره محدود نمی‌شود؛ بلکه تعامل نزدیک و پیوسته با وکلای پایه یک دادگستری ضروری است. این همکاری به مشاور مالیاتی کمک می‌کند تا با درک ریشه‌ های حقوقی قوانین مالیاتی که از قوانین مدنی، دادرسی و تجارت نشأت گرفته‌اند، لوایح دفاعیه مالیاتی جامع و مستندی تدوین کند. این لوایح می‌توانند در مواقع نیاز، به هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی ارائه شوند و از حقوق مودیان به بهترین شکل دفاع کنند.

علاوه بر این، مشاور مالیاتی باید به سایر قوانین مرتبط نیز اشراف کامل داشته باشد. این قوانین شامل قانون بودجه سالانه، قانون برنامه ششم توسعه، قانون رفع موانع تولید، قانون مبارزه با پولشویی و سایر مقررات موضوعه هستند. درک نحوه اولویت‌ بندی و ارجحیت این قوانین برای هدایت دقیق و مؤثر کارفرما، اهمیت ویژه‌ای دارد.

موسسه مالیاتی دادیس با بهره‌گیری از تیمی متخصص و تعامل با وکلای برجسته، خدمات مشاوره مالیاتی جامع و دقیقی ارائه می‌دهد تا مودیان در پیچیده‌ترین مسائل مالیاتی، از حقوق خود به طور کامل بهره‌مند شوند.

مشاوره مالیاتی آنلاین

با توجه به محدودیت در تردد و با وجود نیاز به مشاوره در اقصی نقاط کشور و کمبود وقت مؤدیان، به منظور صرفه‌جویی در زمان، همچنین با در نظر گرفتن اینکه اسناد و مدارک مثبته، زمان انجام تکالیف و چگونگی ارائه گزارش به سازمان امور مالیاتی، تعیین‌کننده رأی صادره یا برگ تشخیص توسط مسئول رسیدگی‌کننده (ممیز مالیاتی) است، از این رو مؤدیان می‌توانند با ارائه آخرین آراء صادره، به همراه اسناد مدارک مثبته، از مشاوره مالیاتی آنلاین بهره‌مند شوند و در صورت احساس نیاز به طرح مسائل دیگر در حوزه‌های کسب و کار از جلسات مشاوره مالیاتی حضوری نیز منتفع شوند.

مشاوره مالیاتی تلفنی

در شرایط فعلی با توجه به مشغله کارفرمایان محترم و محدودیت‌های ترافیکی بهمراه شیوع بیماری ،باعث شد تا موسسه دادیس خدمات مشاوره مالیاتی تلفنی را بعنوان یک اولویت برای طرح و بررسی مسائل کارفرمایان مد نظر داشته باشد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون تعلل، مسئله و راه‌حل‌های موجود بررسی شود کمااینکه گاها مسئله کارفرما موردی بوده و عدم اطلاع از موضوعی خاص باعث نگرانی ایشان شده است که در این موارد با یک مشاوره تلفنی و ارجاع کارفرما به آخرین بخشنامه‌ی صادره از جانب سازمان امور مالیاتی مسئله حل و فصل می‌شود اکنون شما می‌توانید با شماره‌گیری تلفن ثابت 02122039913 بعنوان تلفن پاسخگویی به سوالات مالیاتی از مشاوره مالیاتی تلفنی به طور ویژه برخوردار باشید.

مشاوره مالیاتی حضوری

ارائه خدمات مشاوره مالیاتی رایگان به کارفرمایان در طی این سال‌ها، منجر به ایجاد روابط دوستانه‌ای بین کارفرمایان محترم و مؤسسه داوری دادیس شده و دستاوردها و تجربیات گرانبهایی نیز برای ما به همراه داشته است. امروز نیز برآنیم که با طرح حمایت فعالان اقتصادی، سوالات شما را در قالب مشاوره‌ مالیاتی رایگان در ذیل همین نوشتار به طور جامع پاسخگو باشیم، تا مسئولیت اجتماعی خود را در این فضای نابه‌سامان اقتصادی ایفا نماییم.

ما پاسخگویی به شمارا افتخار خود می‌دانیم

تلفن پاسخگویی به سوالات مالیاتی

در صورتی که نیاز به یک مشاوره مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارید، شما می‌توانید با شماره تلفن ثابت 02122039913 تماس بگیرید، ما در موسسه مالیاتی دادیس، عضو جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران، سعی داریم مطلوب‌ترین شرایط ممکن را برای ارائه مشاوره مالیاتی حضوری در بیش از 10 شعبه در تهران و 3 شعبه در کرج برای شما فراهم کنیم.

سوالات متداول
فارغ از تفاوت نرخ مشاوره مالیاتی به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی، محاسبه نرخ مشاوره مالیاتی مبتنی بر زمانی که مشاور در اختیار کارفرما قرار می‌ دهد محاسبه می‌ گردد که پیشنهاد میکنم این آخرین موضوعی باشد که شما مد نظر قرار می‌ دهید، چراکه حل مسئله شما اولویت اول ماست.
در صورتی که یک مشاور مالیاتی، شما را به رفرنس موضوع مربوطه به همراه آخرین بخشنامه ها، دستورالعمل‌ ها، آئین‌ نامه‌ ها و آرا دیوان‌ عدالت‌ اداری ارجاع بدهد به این منزله است که مشاوره‌ ای که دریافت می‌ کنید مبتنی بر آخرین قوانین و مقررات است و در مراجع مالیاتی و قضایی قابل اتکا، استناد و طرح می‌ باشد.
به‌ طور قطع، ما در جلسه مشاوره مالیاتی، با بررسی مسائل کارفرما و تشریح نحوه برخورد با مسائل به طور خاص، گامی در راستای آموزش کارفرمایان محترم بر می‌ داریم و این در حالی است که در دوره‌ های 30 ساعته یا 48 ساعته آموزش قانون مالیات مستقیم، صرفاً به آشنایی کلی، بهبود فرایند و نحوه صحیح انجام تکالیف مالیاتی می‌ پردازیم و محدودیت زمان، اجازه بررسی نکات کلیدی مبتنی بر حل همه مسائل و جزئیات را به ما نمی‌ دهد.
چنانچه مؤدی در جلسه مشاوره مالیاتی به طور کامل به تشریح مسئله بپردازد، نیازی به بررسی اولیه اسناد و مدارک وجود ندارد. اما با توجه به پیچیدگی قوانین و آرای صادره در قانون که منتج به صدور اعلامیه بدهی مالیاتی شده است، بررسی هرچه کامل‌تر پرونده مالیاتی در کنار اظهارات دقیق مؤدی، برای تنظیم لایحه دفاعیه مالیاتی و نحوه برخوردشان با مسئول رسیدگی به پرونده مؤثر است.
با توجه به اینکه زمان اعتراض در ارجاع یا عدم ارجاع، به قطعی شدن یا رسیدگی مجدد پرونده مؤدی از هیئت حل اختلاف بدوی به هیئت حل اختلاف تجدیدنظر و سایر هیات‌های حل اختلاف تا زمان ارجاع به هیئت وزیر یا دیوان عدالت اداری منجر می‌شود و همچنین برای تنظیم لایحه در هر یک از مراجع حل اختلاف مالیاتی با توجه به هیئت رسیدگی‌کننده، باید لایحه به صورت شکلی یا ماهوی تنظیم گردد یا اینکه تحریر اولین لایحه قبل از ارجاع پرونده به هیئت بدوی باعث می‌ شود که شما خودتان نماینده خود را به‌عنوان یکی از اعضای اصلی هیئت (سه نفره) تعیین کنید، تمام این موارد در رسیدگی به پرونده شما اثربخش خواهد بود که در صورت عدم تنظیم صحیح لایحه، این انتفاع از شما کاملاً سلب می‌ گردد. همچنین اینکه در صورت عدم مطلوبیت آرای صادره توسط هیئت‌ ها، چطور می‌ توان آرای صادره را به طور قانونی ابطال کرد، این مهم به کمک یک مشاوره به موقع و تخصصی شکل می‌ گیرد. اما آیا فرایند رسیدگی در هیئت‌ های حل اختلاف مالیاتی فقط به این موارد ختم می‌ شود؟
عوامل بسیاری ممکن است منجر به رد دفاتر یا عدم پذیرش اظهارنامه عملکرد بشود که طبیعتاً برای مؤدی بار مالیاتی سنگینی تحت عنوان «جریمه» در بر خواهد داشت که گاهی مبلغ جریمه از اصل بدهی مالیات بیشتر است که مؤدیان با دریافت خدمات مشاوره مالیاتی و آگاهی از قوانین یا با مشاوره مالیاتی و آموزش‌ های عمومی مالیاتی می‌ توانند با تحریر صحیح دفاتر (منطبق با آئین نامه تحریر دفاتر) یا تطابق دفاتر و گزارش معاملات شما با اطلاعات صورت معاملات فصلی ارسالی توسط سایر مؤدیان و مدیریت تراکنش‌ های بانکی در تناسب با چرخه عملیاتی یا اطلاع از نحوه و زمان ارسال اظهارنامه عملکرد یا اظهارنامه اجاره املاک یا زمان پرداخت مالیات تکلیفی اجاره املاک، از بخش عمده‌ ای از جرائم مالیاتی به دور می‌ب اشند و یا در مواردی از معافیت‌ های نرخ صفر مالیاتی بهره‌ مند شوند.
در پاسخ به این پرسش‌ می‌توان گفت: قرارداد با مشاوره مالیاتی، لزوماً به معنای شرکت در هیئت‌ های حل اختلاف مالیاتی نیست و مشاور مالیاتی می‌ تواند با تنظیم و تسلیم لایحه دفاعیه مالیاتی به کارفرما و تنظیم جلسه‌ ی توجیهی با کارفرما به منظور شفافیت درباره نحوه حضور و برخورد کارفرما با اعضای هیئت‌ های حل اختلاف مالیاتی، پاسخگوی نیاز کارفرما باشد. اما در صورت صلاحدید کارفرما، می‌ توان در قرارداد ذکر کرد که مشاور مالیاتی تحت عنوان نماینده قانونی یا وکیل کارفرما موظف به حضور در هیئت‌ های حل اختلاف مالیاتی است.
باتوجه به پیوستگی و درهم‌تنیدگی رسیدگی مالیاتی مربوط به دوره گذشته با دوره عملکرد جاری و تأثیرپذیری آرای مالیاتی صادره از سنوات گذشته و از طرفی تفسیر زوایای شغلی با در نظر گرفتن اشراف به محیط اقتصادی کارفرما به‌همراه تنوع در معاملات و تصمیم‌ گیری‌ های کارفرما و تغییرات در قوانین مربوطه، بهتر است که از مشاوره‌ های دوره‌ ای یا موردی بپرهیزیم. اما روی‌ هم‌ رفته، بهره‌ مندی از مشاوره‌ های موردی و موضوعی یا مشاوره‌ های مستمر با توجه به حجم و نوع مسائلی که کارفرما با آن روبرو است، تعریف می‌ شود که در برخی از موارد مشاوره‌ های موردی از نظر اقتصادی مطلوبیت بیشتری برای ما به‌همراه خواهد داشت و یک مشاوره مالیاتی کارآمد این موضوع را برای کارفرما تشریح می‌ کند.
این موضوع منوط به درخواست کارفرما، ممکن است شامل ارائه خدمات اجرایی با ارائه نیروی متخصص به کارفرما برای ثبت و ضبط و بایگانی حساب‌ های قانونی یا واقعی و نظارت بر روند اجرای حساب‌ ها توسط یک مشاور مالیاتی ‌باشد که نظارت و کنترل پیوسته می‌ تواند از عواقب جبران‌ ناپذیر یا هزینه‌ های آتی کارفرما جلوگیری کند. در همین راستا، می‌ توان به موارد ساده‌ ای مثل نگهداری صورت‌ حساب‌ های باطله فروش یا موارد پیچیده‌ ای همچون آگاهی کارفرما از چگونگی عملکرد در نظام جامع مالیاتی اشاره کرد که به منظور کشف تقلب و اطلاع از فرایند اقتصادی مؤدیان طراحی شده است. من به عنوان یک مشاور مالیاتی، توصیه می‌ کنم که با آموزش و نظارت متخصصین بر عملکرد پرسنل معتمد و صاحب صلاحیت خود، گامی سنجیده و روبه موفقیت بردارید.
در خصوص تغییرات و مشمولین تبصره ماده 100 برای عملکرد سال 1402 ، طی بخشنامه‌ ای به شماره د/88520/200 به تاریخ 21/12/1402 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، با این رویکرد که حکم تبصره ماده 100 در سالهای گذشته باعث افزایش مطلوبیت برای اشخاص حقیقی گروه دوم و سوم و باعث فراهم کردن موجبات همکاری بازار با دولت گردیده است، از طرفی نیز این فرآیند باعث شد تا سازمان امور مالیاتی هزینه کمتری برای رسیدگی به پرونده مالیاتی اشخاص حقیقی پرداخت نماید که به طور مستقیم یک صرفه جویی دولتی به شمار می‌ رفت، اما این تنها منفعت استفاده از تبصره ماده 100 نبوده است، در نهایت بررسی این موضوع از جهات مختلف اقتصادی باعث تا ریاست محترم سازمان امور مالیاتی سقف بهره‌ مندی اشخاص حقیقی گروه دوم و سوم را تا مبلغ 18 میلیارد تومان افزایش بدهد. برای کسب اطلاعاتی تکمیلی و دانلود متن قانون فوق به صفحه نحوه ارسال اظهارنامه تبصره ماده 100 مراجعه بفرمائید.

16 پاسخ

  1. درود . شرکتی تولیدی داریم که ۶ سال پیش خریداری شده و صاحبان اولیه ایران را ترک کرده اند و قرارداد قابل مراجعه در دسترس نیست ، شرکت در حال حاضر با تادیه دیون بانکی و غیر بانکی توانسته به ثبات مالی برسد ، در یکسال اخیر هر چند وقت یک نفر بعنوان طلبکار و دارنده چک شرکت مربوط به مدیران قبلی با پیگیری حقوقی نسبت به پیگیری حقوقی و نهایتا وصول چک و خسارت های مترتبه اقدام می کند . برای رهایی از طلبکاران واقعی و یا غیر واقعی آیا امکان فروش اموال منقول و غیر منقول (زمین و ماشین آلات) به شخص حقوقی دیگری وجود دارد ؟ برای این موضوع چه تبعات مالیاتی و حقوقی باید در نظر گرفت ؟

    1. درود بر شما جناب باقری
      با توجه به اینکه شرکت خریداری شده است، فروش دارایی‌ها تبعات مالیاتی را برای شما بهمراه نخواهد داشت و در رابطه با جزئیات دیون مدیران قبلی نیاز به بررسی بیشتر توسط دپارتمان حقوقی می‌باشد.

  2. با سلام و وقت بخیر
    پوزش از اینکه مزاحمتون شدم ، سوالی از خدمتتون داشتم :
    در فرم اظهارنامه مالیاتی که می‌خواهیم برای عملکرد سال ۱۴۰۱ پر کنیم آیا جدولی هست که مبالغ پرداخت شده مالیات برای سال ۱۴۰۱ رو در اون وارد کنیم؟
    (ده درصد از کل دریافتی من در سال ۱۴۰۱ بعنوان مالیات علی الحساب کسر و به حساب اداره مالیات واریز شده است)

    1. سلام و عرض ادب جناب آقای صارمی
      در فرم تبصره ماده 100 این امکان وجود ندارد
      اما در فرم اظهارنامه مالیاتی شما امکان اظهار، مالیات های پرداخت شده(به انحاء مختلف) را دارید و طبیعتا به این شکل، طبق قانون برای بررسی و صحت سنجی اطلاعات شمابر خلاف استفاده از تبصره ماده 100 مورد رسیدگی قرار خواهید گرفت.
      موفق و بایدار باشید.

  3. درود بر شما

    آیا مراکز آموزش زبان که از آموزش و پرورش مجوز فعالیت دارند معاف از پرداخت مالیات هستند؟

    1. درود بر شما جناب آقای عباس اسلامی
      توجه داشته باشید که در قانون بودجه سال 1402 به‌عنوان یک قانون مؤخر که نسبت به سایر قوانین ارجعیت دارد، معافیت‌های آموزشی برای مراکز غیر دولتی لغو گردید.

    1. سلام و عرض ادب سرکار خانم نورعلیئی
      در نظر داشته باشید طبق ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، در مورد مالیات‌های قطعی شده (شامل مالیات عملکرد و مالیات ارزش افزوده) که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد (یا قطعی شده باشد)، به‌ ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستندا به مدارک و دلایل کافی ازطرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر اموراقتصادی و دارایی می‌تواند پروندة امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید.
      رأی هیأت به اکثریت‌ آرا قطعی و لازم‌الاجرا می‌باشد. حکم این ماده نسبت به عملکرد سنوات 1368 تا تاریخ تصویب این اصلاحیه نیز جاری‌خواهد بود.
      در نظر داشته باشید که لایحه دفاعیه شما در هیئت 251 مکرر صرفا ماهوی بوده و الزامی شکایت نسبت به نحوه رسیدگی یا نحوه اجرای قانون ندارید، هرچند که اگر شما ایرادات شکلی نیز به موضوع وارد کنید ثمربخش خواهد بود،
      اضافه می‌کنم هیئت فوق به صورت کاملا غیرحضوری بوده و از طریق وب سایت dad.mefa.ir قابل طرح می‌باشد.
      و چنانچه ظرف یک ماه گذشته برگ تشخیص یا مطالبه شما قطعی شده است و اسنادی مبنی بر ایرادات شکلی بر نحوه رسیدگی دارید شما می‌توانید به هیئت ماده 216 در کارتابل مالیاتی خود نیز مراجعه و لایحه دفاعیه خود را ثبت نمائید
      چنانچه سوال شما جزئیات بیشتری دارد می‌توانید آن را مجددا طرح نمائید.

  4. سلام جناب آقای مولایی

    یه سوال داشتم از خدمتتون
    در مورد این سکه های مرکز مبادله هست که الان حراج گذاشتن…
    اداره مالیات در آینده از این سکه های که تو مرکز مبادلات دارن حراج میکنن، مالیات میگیره؟؟؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. درود بر شما جناب آقای نیکخواه
      در خصوص مبادلات سکه یا هر گونه دارایی دیگری از جمله منقول یا غیرمنقول که منفعت مالی برای خریداران و فروشندگان داشته باشد، باید توجه داشته باشید که چه نهادی متصدی این تقسیم سود و منفعت است و آیا در خصوص نهاد مزبور قانون مالیاتهای مستقیم معافیت اعمال کرده است یا خیر؟
      با این رویکرد، دولت برای شما تسهیلاتی ایجاد میکند که صاحب منفعت اقتصادی بشوید و در مقابل مابه‌ازای فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی از شما مالیات اخذ می‌نماید که منافاتی با اخذ مالیات از شما ندارد.
      به طور کلی تمامی دارایی‌ها در زمان خرید شما مشمول مالیات نیست و در زمان فروش مشمول مالیات به دو صورت مالیات مقطوع (همچون معاملات ملکی) و مالیات مبتنی بر سود و زیان شما می‌گردد.
      البته سابق بر این نیز دولت برای خرید سکه معافیت اعلام کرد اما در ادامه خریداران را مبتنی بر زمان فروش یا پرداخت مالیات مشمول ظرائب مالیات با فرمولهای مقطوع کرد.
      چنانچه سوال شما وجوه دیگری دارد، در خدمت شما هستم، پایدار باشید

  5. سلام و عرض ادب
    ممنون بابت درگاهی که ایجاد کردید برای طرح سوال ،
    استاد اگر علاوه بر سامانه مودیان که خرید و فروش در آن درج میشود ، ارزش افزوده رو طبق روال سابق رد کنیم ، این امکان هسد که سازمان دو فروش برای ما درج کند ؟

    1. سلام و عرض ادب سرکار خانم نظم آبادی
      ممیز مالیاتی باید مبتنی بر اسناد و مدارک کاغذی به علاوه گزارش ارسال شده در سامانه صورت معاملات فصلی ارسال شده توسط طرف مقابل عملکرد و ارزش افزوده شمارا رسیدگی کند از متوجه تکراری بودن اسناد و مدارک می‌باشد، از این جهت امکان تشخیص مالیات مضاعف در رسیدگی به پرونده شما طبق قوانین سازمان امور مالیاتی کان‌لم‌یکن می‌باشد.

  6. معافیت‌های آموزشی برای مراکز غیر دولتی لغو گردید.یعنی چی؟ ایا مدارس غیر انتفاعی شامل معافیت ماده 134 نمیشوند؟؟؟

    1. دورد بر شما سرکار خانم صمدی
      نوروز 1403 بخدمت شما تبریک عرض می‌کنم.
      بله طبق قانون بودجه سال 1402 معافیتهای مالیاتی تمام مؤسسات آموزشی و کمک آموزشی از جمله مؤسسات کنکور دانشگاه‌ها اعم از کنکور سراسری و کنکورهای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) و انتشارات کمک آموزشی، با رعایت ماده (۱۳۴) قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات و الحاقات بعدی آن لغو گردیده است.
      اما در خصوص مدارسی که به طور مستقیم زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند همچنان این معافیت وجود دارد.
      پایدار باشید.

  7. با سلام و وقت بخیر

    برای شروع به کار یک کسب و کار آنلاین (فروشگاه آنلاین بدلیجات) و دریافت درگاه زرین پال، نیازمند ثبت نام در سایت امور مالیاتی و دریافت کد مالیاتی هستیم. برای تعیین گروه مودیان حقیقی در سایت مالیات، این پاسخ به ما ارائه شد:
    “مودیان مالیاتی که در هر گروه قرار می گیرند، تا سه سال بعد، از نظر انجام تکالیف قانونی در گروه های پایین تر قرار نخواهند گرفت.”
    1-آیا این موضوع به این معنا هست که تا سه سال از پرداخت مالیات معاف هستیم و نیازی به ارائه دفاتر قانونی وجود نخواهد داشت؟ یا این موضوع به گروه شغلی مربوطه یا سقف درآمد سالانه بستگی دارد؟
    2- در صورت ناموفق بودن کسب و کار آنلاین، آیا امکان بستن پرونده مالیاتی به صورت آنلاین وجود دارد؟ یا صرفا با ارائه دفاتر قانونی مجاز به لغو فعالیت و بستن پرونده مالیاتی خواهیم بود؟

    پیشاپیش از لطف و پاسخگویی حضرتعالی سپاسگزارم.

    1. درود بر شما سرکار خانوم زنگی، وقت شما هم بخیر باشه
      بله برای دریافت درگاه از طریق زرین پال نیازمند ثبت نام در سایت سازمان امور مالیاتی هستید، در همین رابطه توجه داشته باشید که مهمترین موضوع این است که چه اینتاکدی را برای پرونده مالیاتی یا ثبت نام اولیه خود انتخاب می فرمائید، چراکه نحوه سنجش مالیات شما بر مبنای یک ضریبی از نسبت سود فعالیت انتخابی تعیین می‌شود،
      در خصوص سوال اول، خیر شما تا 3 سال مبتنی بر حجم یا گردش مالی و نوع فعالیت در گروه سوم قرار می‌گیرید که تکالیف کمتری نسبت به گروه های بالاتر دارید، از جمله اینکه می‌توانید از تبصره ماده 100 استفاده کنید تا درگیر رسیدگی به پرونده یا اظهارنامه مالیاتی نباشید که این مهم نیز دقت نظر قابل قبولی را نیاز دارد
      و در خصوص سوال دوم، بله هر زمانی که کسب و کار شما متوقف شد، نسبت به ثبت عدم فعالیت در پرونده مالیاتی اقدام می‌فرمائید و صرفا تا زمانی که فعالیت داشته‌اید اقدام به ارسال اظهارنامه یا تبصره ماده 100 می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *