مهلت ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

مهلت ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

ابتدا در نظر داشته باشیم که طبق قانون، مهلت ارسال صورت حساب به سامانه مؤدیان به صورت روزانه است. اما با توجه به مشکلات موجود در سامانه مؤدیان، این مدت به یک ماه افزایش یافته است. به این ترتیب سازمان امور مالیاتی نیز فرصت کافی برای آشنایی و انطباق‌پذیری با سامانه مؤدیان را برای مؤدیان ایجاد کرد. البته این فرصت به منظور انطباق‌پذیری یک رویکرد یا فرایند دوطرفه بود که سازمان امور مالیاتی از جمله واحد انفورماتیک سازمان نیز فرصت کافی برای رفع اشکالات سامانه داشته باشد.

اما این مسئله چندان دوام نداشت و طی یک شوک به واحدهای اقتصادی، طی نامه‌ای به شماره 83993/268/د به تاریخ 02/12/1402 توسط رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی طی اطلاعیه شماره 21، از تاریخ 01/10/1402 مؤدیان را ملزم کرد، طی یک هفته از تاریخ صدور صورت حساب نسبت به ارسال آن به سامانه مؤدیان اقدام کنند.

البته در کمتر از 10 روز بعد این مسئله با اعتراض جدی یا احتمالاً مشکلات سیستمی مواجه شد و طی نامه‌ای به شماره 85534/268/د به تاریخ 10/12/1402 بخشنامه‌ای به شماره 22 با ذکر این عنوان صادر شد که طی درخواست برخی از اشخاص حقوقی و حقیقی، مهلت ارسال اطلاعات یا صورت حساب‌های فروش به سامانه مؤدیان تا اطلاع ثانوی به 21 روز تغییر کرده است.

 

فایل PDF نامه‌های مهلت 7 روزه ارسال صورت حساب به سامانه مهلت زمان 7 روزه ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

فایل PDF نامه‌های مهلت 21 روزه ارسال صورت حساب به سامانه مودیان تا اطلاع ثانوی مهلت ارسال 21 روزه صورتحسابها به سامانه مودیان
مهلت ارسال صورت حساب فروش به سامانه مودیان

مهلت ارسال صورت حساب فروش به سامانه مودیان

مهلت تأیید یا رد صورت حساب‌های خرید در سامانه مؤدیان

طبق تبصره بند ب ماده 5 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان درخصوص مهلت تأیید یا رد صورت حساب‌های خرید در سامانه مؤدیان، اشخاص مشمول این قانون مکلف‌اند ظرف مدت 30 روز از تاریخ درج صورت حساب الکترونیکی در کارپوشه مؤدیان نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این صورت حساب‌‌ها اقدام کنند. عدم اظهارنظر ظرف مدت مذکور به منزله تأیید صورت حساب مربوط است. هرچند گاهی تا 45 روز هم امکان تأیید یا رد صورت حساب‌های خرید در سامانه وجود دارد، اما شما مبنا را بر 30 روز قرار دهید و حتماً در نظر داشته باشید که چه کالایی در صورت ‌حساب خرید شما درج شده است. به انضمام اینکه صورت حساب‌های خرید درج‌شده در سامانه مؤدیان از این پس به‌عنوان اعتبار مالیات بر ارزش افزوده شما می‌باشند؛ پس این الزام را برای تأمین‌کنندگان مواد و کالای خود داشته باشید که حتماً نسبت به درج صورت ‌حساب خرید شما در سامانه اقدام فرمایند.

پرسش و دیدگاه خود را درج فرمایید:
آخرین مقالات
up-arrow